اگر شما هم از سایت وردپرسی استفاده می کنید. قطعا ظاهر و دیزاین سایت شما برای شما بسیار مهم است. شما با استفاده از افزونه‌های صفحه ساز می توانید بدون یک خط کد نویسی طرح و دیزاین صفحات خود را طراحی کنید. اکنون به معرفی به آموزش صفحه سازهای وردپرس و معرفی بهترین صفحه‌ ساز می‌پردازیم.

آموزش صفحه ساز وردپرس (page builder)

صفحه سازها انواع مختلفی دارد که از آن می توانید برای سفارشی سازی تمپلیت ها و طراحی صفحه اصلی سایت  و در برخی از قالب‌های وردپرس طراحی هدر و فوتر سایت کاربرد دارد.

شما با استفاده از صفحه ساز ها می توانید انواع المان‌ها شامل بخش وبلاگ، انواع فرم های تماس، تصاویر و متن و … را با استفاده از (Drog & Drop)یا کشیدن و رها کردن پیاده سازی کنید. این ویژگی در سایت‌های وردپرسی توسط یک پلاگین یا افزونه به سایت اضافه می‌شود.

جهت راه اندازی یک وبسایت، در دوره رایگان وب30 شرکت نمایید. برای این کار وارد صفحه آموزش طراحی وبسایت شوید.

بهترین افزونه صفحه ساز

افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر از محبوب ترین و معروف ترین افزونه وردپرس صفحه ساز می باشد. هر اکثر قالب های وردپرسی یکی از این دو صفحه ساز را دارند. ولی بعضی از قالب‌ها مثل فلت سام و دیوی دارای صفحه ساز اختصاصی قالب می باشند.

برخی از مهم ترین المان‌ و ویژگی‌های صفحه ساز

  • ریسپانسیو و واکنشگرا بودن طراحی در حالت کامپیوتر، موبایل و تبلت
  • سفارشی سازی و دیزاین زیبا
  • انعطاف پذیری بالا
  • پنل کاربری آسان و سریع
  • دارای انواع المان نمایش محتوا
  • سازگار با انواع قالب ها
  • ویژگی های خاص مثل نقشه گوگل، تایمر، و نمایش تاریخ و ساعت
  • سازگاری با فروشگاه ساز ووکامرس
  • و کلی امکانات و المان های دیگر…

افزونه المنتور (elementor)

افزونه صفحه ساز المنتور - وب30

در حال حاضر محبوب ترین افزونه برای ساخت صفحات سایت است که دلیل آن مدیریت بسیار آسان و عملکرد سریع آن است. نسخه رایگان این افزونه در مخزن وردپرس می باشد و برای استفاده از تمام المان های آن نیاز به افزونه المنتور پرو داریم که می توانید از سایت های معتبر تهیه کنید.

شما با استفاده از این افزونه می توانید صفر تا صد صفحات و در برخی قالب ها سربرگ و پاورقی سایت خود را شخصی سازی کنید. امکانات این صفحه ساز شامل ایجاد یک بلاک متنی، تصویر، آکوردئون، افزودن اسلایدر، بخش نظرات مشتریان، شبکه های اجتماعی، انواع فرم ها و ساخت بخش دیدگاه و… می باشد.

هر چه از المنتور بگوییم کم گفتیم. شما با استفاده از این افزونه می توانید یک قابلیت را مثلا فقط در موبایل نشان دهید و در حالت کامپیوتر اینگونه نباشد، این ویژگی همان واکنشگرا می باشد. یکی از قابلیت های جذاب المنتور می توان به ذخیره یک الگو و طرح اشاره کرد که شما می توانید هر چند بار در سایت خود از آن در بخش های مختلف استفاده کنید.

المنتور به شما این قابلیت را می دهد تا در مراحل طراحی به یک یا چند مرحله قبل و بعد بروید. اگر در ابتدای کار هستین بهتون پیشنهاد می کنیم از این صفحه ساز المنتور در قالب سایت خود استفاده کنید.

افزونه ویژوال کامپوزر (Wp Bakery)

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر - وب30

که دومین افزونه محبوب می باشد. این صفحه ساز قدرتمند دارای امکانات گسترده ای می باشد تا هر آنچه در ذهن خود دارید، پیاده سازی کنید. برای استفاده از امکانات بیشتر نیاز است که افزونه Ultimate Addons را نصب و فعاسازی کنید تا از المان های بیش تری از ویژوال کامپوزر استفاده کنید.

این صفحه ساز جذاب همانند المنتور دارای المان های مختلفی است تا بتوانید تمپلیت صفحات خود را طراحی کنید. همچنین در برخی از قالب ها شما می توانید هدر، فوتر و همچنین سایدبار خود را شخصی سازی کنید.

این افزونه انعطاف پذیر و قدرتمند تمام امکانات را برای داشتن یک وبسایت خوب برای شما فراهم می سازد. در ویژوال کامپوزر نیز مانند المنتور می توانید به یک یا چند مرحله قبل در حین طراحی بروید. این افزونه با فروشگاه ساز ووکامرس و یواست سئو سازگاری دارد.

افزونه‌های اختصاصی قالب

صفحه ساز تخصصی قالب وردپرس - وب30

1.صفحه ساز دیوی (divi): یکی از افزونه های قدرتمند است با این افزونه که امکانات نامحدودی دارد می توانید بصورت زنده صفحات سایت خود را طراحی کنید. این افزونه امکاناتی مشابه المنتور و ویژوال کامپوزر دارد و صفحه ساز اختصاصی قالب دیوی است که بصورت افزونه نیز عرضه می شود.

2.صفحه ساز یو ایکس (UX Builder): این صفحه ساز فوق العاده برای قالب معروف فلت سام می باشد. این صفحه ساز، انعطاف پذیزی و امکانات بالایی که دارد و می توانید به راحتی الگو و ایده های خود را پیاده سازی کنید.

3.صفحه ساز بی اور (Beaver Builder): این افزونه شباهت بالایی به المنتور دارد و بیشتر برای ساخت صفحات گرافیکی کاربرد دارد. با این افزونه می توانید به راحتی و سرعت طرح های مد نظر خود را پیاده سازی کنید.

4.صفحه ساز Themify Builder: یک صفحه ساز ساده و کارایی که برای قالب فروشگاهی themify عرضه شده است. این صفحه ساز بیش تر برای سایت های فروشگاهی می باشد. این افزونه امکانات بسیار زیادی دارد ولی کار با آن کمی نیاز به زمان دارد و بر خلاف المنتور و ویژوال کامپوزر ساده و روان نمی باشد.

5.صفحه ساز (Site origin): یکی از پلاگین های پر استفاده می باشد که تمامی امکانات آن به صورت رایگان عرضه شده است. این افزونه نیز شباهت زیادی به المنتور دارد ولی در کل در مقابل المنتور قابل مقایسه نیست.

طراحی سایت در تهران - وب30

کلام آخر

خلاصه که سایت های وردپرسی با وجود این صفحه سازها هست که دارای محبوبیت و استفاده عام طراحان شده، بنابراین شما با استفاده از این صفحه سازها می توانید به راحتی و سرعت المان های خود را drog & drop کنید. و به راحتی سایت زیبا و گرافیکی خود را طراحی کنید.

خوش حال می شویم تا نظرات و تجربیات خود را از قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید