امروزه با توجه به رشد چشمگیر کسب و کار اینترنتی و البته با شیوع ویروس کرونا این رشد چند برابری شده. به همین جهت بسیاری از کسب و کارها خواستار داشتن یک سایت برای خود شده‌اند. شاید شما هم دچار این ابهام شده باشید که آیا سایت با وب سایت یکی است؟! اگر نه چه تفاوت و ویژگی‌هایی دارند؟

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به درک صحیحی از تفاوت سایت و وب سایت داشته باشید.

تفاوت بین سایت و وب سایت (difference site and a website)

می‌دانیم که دو کلمه سایت و وبسایت، انگلیسی هستن. اکنون به بررسی هر یک می‌پردازیم.

سایت (site):

در واقع سایت در اصطلاح زبان انگلیسی به معنی مکان، محل و یا ایستگاه می‌باشد. و یعنی همه ما تاکنون اشتباه از این کلمه بعنوان سایت اینترنتی استفاده می‌کردیم. برای مثال سایت سینما، تئاتر به محل و موقعیت مکانی آن اشاره دارد و در اصطلاح انگلیسی به معنای سایت اینترنتی نیست.

وب سایت (website):

و در واقع وب سایت به مکان یا بستری در اینترنت گفته می‌شود. این بستری است که همه ما از طریق یک آدرس یا دامنه به انواع سایت وصل می‌شویم.

حال متوجه تفاوت این دو شدیم که معنای یکسانی ندارند. ولی در زبان فارسی از دو کلمه سایت و وب سایت به یک معنی استفاده می‌شود.

وب سایت‌های نسل امروز:

تفاوت بین سایت و وبسایت - وب30

امروزه همه وب سایت و پلتفرم‌ها از نسل (web2) هستند. که تفاوت آن با نسل قبل یعنی (web1) در تعامل برقرار کردن کاربر با این بستر بوده و طرفدار بسیار زیادی دارد. انتظار می‌رود که در آینده نه چندان دور از وب سایت‌های نسل (web3) رونمایی شود که با ویژگی‌های جدید از جمله هوش مصنوعی سر و کار دارد.

یادگیری مهارت طراحی سایت:

می‌دانید که یکی از پولسازترین مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ شغل طراحی سایت و سئو هست. آکادمی وب30 با 10 سال تجربه در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم که آموزش اصولی و ببینید تا هم مسیر برایتان هموار شود و هم سریعتر به نتیجه دلخواه برسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید