سئو چیست

سئو چیست

تعریف سئو چیست و چه مفهومی دارد؟

معنی بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو (SEO: Search Engine Optimization) فرآیند تغییر دادن طراحی و محتوای وبسایت

برای نمایش بهتر در موتور جستجو می باشد. با بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو، شما میتوانید قابلیت رویت وبسایت

خودتان را در جستجوهای ارگانیک و غیر پولی در نتایج موتور جستجو، تقویت کنید.

اگر هنوز نمیدانید که کار سئو چیست و چطور کار می کند، به صورت خلاصه آن را برای شما توضیح میدهیم.

می‌دانید لازم است تا ابتدا برای خود یک وبسایت طراحی کنید و سپس مراحل سئوی آن را پیش ببرید. برای همین منظور به صفحه آموزش طراحی سایت بروید و از دوره رایگان ما نهایت استفاده را ببرید.

موتورهای جستجو مانند گوگل، سایت شما را بررسی می کنند

طراحی و محتوای آن را بررسی می کنند و تلاش می کنند که موضوعات وبسایت شما را شناسایی کرده

و میزان رضایت کاربران نسبت به سایت را درک کنند. این فرآیند با نام بررسی وبسایت یا Crawl شناخته می شود.

این فرآیند به موتورهای جستجو کمک می کند تا نتایج بهتر و مفید تری را به کاربران ارائه کنند.

با بهبود سئو سایت، کسب و کار شما میتواند کار موتورهای جستجو را برای درک و ایندکس کردن محتوای شما ساده تر می کند.

هر چه وبسایت شما از نظر موتورهای جستجو بهتر باشد،

احتمال این که موتورهای جستجو سایت شما را در جستجوهای مربوطه برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات

یا سرویس های شما توسط کاربران، ارائه کنند.

به عنوان مثال، سایت Alibaba برای عبارت “خرید بلیط قطار” رتبه اول را در صفحه نتایج دارد.

آن ها برای ترافیک ارگانیکی که از جستجوهای مشتری های خودشان به دست می آورند، هیچ هزینه مالی را پرداخت نمی کنند.

کسب و کار شما میتواند سئو خودش را تقویت کرده

و در نتیجه رتبه بندی شما در موتور جستجو بهبود پیدا می کند.

هدف بیشتر کسب و کار ها، رتبه بندی در صفحه اول گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو برای کلمات و عبارات کلیدی می باشد

که مرتبط با محصولات یا سرویس های شما می باشد. تنها روشی که میتوانید برای بهبود رتبه بندی خودتان استفاده کنید،

بهبود سئو در طول زمان می باشد.

رتبه بندی در SERP ها چیست؟

حالا که شما فهمیده اید که سئو چیست و چه معنا و مفهومی دارد،

می خواهیم کمی جلوتر برویم. یکی دیگر از سوالات رایج که می شنویم این است؛ رتبه بندی SERP چیست؟

SERP به معنی صفحه نتایج موتور جستجو می باشد.

رتبه بندی SERP شرکت شما یعنی جایگاه سایت شما در موتور جستجو.

بهبود بهینه سازی موتور جستجو به شما کمک می کند که رتبه بندی خودتان را تقویت کرده

و قابلیت رویت سایت خودتان به صورت آنلاین را بهبود بخشید. هر چه رتبه بندی شما در SERP ها برای کلمات و عبارات

کلیدی مربوطه بالاتر باشد، احتمالا مشتریان بیشتری سایت و خدمات و محصولات شما

و یا موضوعات مربوطه در موتور جستجو را پیدا می کنند.

برای بیشتر بخش ها، بیشتر مشتریان فقط صفحه اول گوگل، بینگ یا هر موتور جستجوی دیگر را بررسی می کنند.

به همین دلیل هر کسب و کاری که می خواهد قابلیت رویت خودش را در موتور های جستجو بیشتر کرده و مشتریان

خودش را افزایش دهد، باید تلاش کند که رتبه بندی SERP خودش را بهبود بخشد.

من می دانم سئو چیست و کار بهینه سازی هم کرده ام؛ حال چگونه سئو سایت خود را بهبود بخشم؟

عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی رتبه بندی و سئو شما تاثیر دارد.

اگرچه گوگل از الگوریتم های پیچیده ای برای مشخص کردن رتبه بندی شما در موتور جستجو استفاده می کند،

اما باز هم می توانید با استفاده از بهترین روش های موجود برای طراحی و تولید محتوای وبسایت، رتبه بندی خودتان را بهبود بخشید.

در ادامه ما به چند روش اشاره می کنیم که میتوانید با استفاده از آن ها رتبه بندی خودتان در نتایج موتور جستجو را بهبود بخشید.

تولید محتوای با کیفیت

یکی از بهترین روش ها برای بهبود رتبه بندی سئو،

تولید کردن محتوای با کیفیت منحصر به فرد و مهم می باشد. هر چه محتوای با کیفیت تری تولید کنید،

موتور های جستجو اهمیت بیشتری به سایت شما میدهند و متوجه می شوند که سایت شما مفید می باشد.
جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید؛ یکی دیگر از المان های مهم برای بهبود سئو،

جستجوی کلمات کلیدی می باشد. شما باید کلمات کلیدی را پیدا کنید

که مشتریان و بازدید کنندگان سایت شما به دنبال آن ها هستند. سپس باید محتوای

خودتان را بر اساس این کلمات و عبارات کلیدی ایجاد کنید تا بتوانید احتمال رتبه بندی در SERP ها را افزایش دهید.
مطمئن شوید که سایت شما با موبایل سازگار است؛ اگر می خواهید در بازار دیجیتال رقابت کنید،

قطعا باید سایتی سازگار با موبایل داشته باشید. سایت های سازگار با موبایل نه تنها باعث بهبود

تجربه کاربری در وبسایت شما می شود، بلکه بر روی رتبه بندی سئو شما هم تاثیر دارد.

بهینه سازی وبسایت برای جستجوی صوتی

 

که بر اساس گفته گوگل، حالا 41% از بزرگسالان و 55% از نوجوانان به صورت روزانه از جستجوی صوتی استفاده می کنند؟

به علاوه، بر اساس تحقیقات Gartner 30% از جستجوها در سال 2020 به صورت جستجوی صوتی خواهد بود.

در دنیای امروز که در آن بسیاری از افراد ترجیح میدهند که از جستجوی صوتی استفاده کنند،

قطعا این موضوع بر روی سئو وبسایت شما تاثیر میگذارد.
مهم ترین تفاوت در جستجوی صوتی و متنی (تایپ شده) کلمات کلیدی مورد استفاده می باشند.

وقتی یک نفر می خواهد به صورت نوشتاری جستجو کند در موتور جستجو می نویسند «رخت خواب ارزان»،

اما وقتی همین فرد بخواهد به صورت صوتی جستجو کند، می گوید «چطور می توانم یک رخت خواب ارزان بخرم؟».

پس می بینید که در جستجوی صوتی، کلمات کلیدی طولانی تری مورد استفاده قرار می گیرند. چون که به صورت طبیعی،

عبارات گفتاری طولانی تر هستند و بیشتر حالت سوالی دارند. پس اگر می خواهید بدانید که کلمات کلیدی سئو چیست،

در ابتدا باید مشخص کنید که منظور از آن کلمه کلیدی، به صورت صوتی است یا متنی.

چند عامل سئو دیگر وجود دارد که شما باید آن ها را کنترل کنید.

اما، عوامل مختلفی از آن ها به صورت خارجی هستند یعنی این عوامل تحت تاثیر بازدید

کنندگان و یا خوانندگان وبسایت شما می باشد.

مثلا اعتبار سایت شما مبتنی بر کیفیت سایت ها یا افراد دیگری است که از لینک صفحات شما استفاده کرده

و یا صفحه شما را برای دیگران به اشتراک می گذارند.

هر چه سایت های با کیفیت بیشتری از لینک شما استفاده کرده باشند، اعتبار شما نیز بیشتر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل سئو که میتواند بر روی رتبه بندی SERP شما تاثیر داشته باشد،

این است که آیا بازدید کنندگان زمان کافی برای تعامل با محتوای شما صرف میکنند یا سریع سایت شما را ترک می کنند.

این پارامتر با نام نرخ پرش هم شناخته می شود.

به دلیل این که نمی توان به هیچ صورتی تضمین کرد

که بازدید کنندگان مدت زمان طولانی در سایت شما بمانند و از محتوای شما استفاده کنند،

شما باید محتوای جذابی ایجاد کنید که مخاطبین دوست داشته باشند از آن ها استفاده کنند و در سایت شما باقی بمانند.

عوامل منفی تاثیرگذار بر سئو چیست؟

فعالیت های خاصی وجود دارند که می توانند به بهبود سئو شما کمک کنند

اما عواملی نیز وجود دارد که تاثیر منفی بر روی بهینه سازی موتور جستجو دارند. در این قسمت،

ما چند عامل سئو منفی را بررسی می کنیم:

محتوای ضعیف یا بدون اطلاعات کافی؛ بعضی از شرکت ها تلاش می کنند تا از روش های ساده برای تولید محتوا استفاده کنند

و محتوای ضعیفی را در وبسایت خودشان قرار میدهند.

اما، محتوایی که اطلاعات کمی داشته باشد معمولا تاثیر منفی بر روی سئو شما ایجاد می کند.

این محتوا برای بازدید کنندگان وبسایت شما مفید نیست در نتیجه گوگل و دیگر موتورهای جستجو سایت شما

را به خاطر محتوای ضعیف جریمه می کنند.

محتوایی که بیش از حد کلمه کلیدی در آن نوشته شده باشد

یکی دیگر از موضوعاتی که میتواند به صورت منفی

بر روی رتبه بندی موتور جستجو تاثیر داشته باشد استفاده زیاد از کلمات کلیدی است. این موضوع زمانی رخ میدهد

که شما مقدار زیادی از کلمات کلیدی را بدون دلیل در محتوای خودتان استفاده کنید. مثلا، ممکن است در یک پست وبلاگ بیست

مرتبه از کلمه کلیدی استفاده کنید اما پست شما ارزش یا مفهومی نداشته باشد.

این متن فقط پر شده از کلمات کلیدی. موتور های جستجو، این رفتار را جریمه می کنند

زیرا واقعا ارزشی برای بازدید کنندگان ندارد.

لینک به محتوای اسپم

در بخش قبلی، ما در رابطه با بک لینک از منابع با کیفیت و تاثیر مثبت آن بر روی اعتبار وبسایت

شما صحبت کردیم که باعث می شود رتبه بندی شما در موتور جستجو بهبود پیدا کند.

اما در صورتی که شما از وبلاگ های اسپم،

تالارهای گفتمان و یا منابع کم اعتبار دیگری لینک داشته باشید،

ممکن است این موارد بر روی رتبه بندی SERP شما تاثیر منفی داشته باشد.

این ها تنها چند مورد محدود هستند که بر روی سئو شما تاثیر منفی دارد.

بهترین روش برای اجتناب از جریمه شدن به خاطر این حالت از رفتار،

استفاده از بهترین روش های سئو و تمرکز بر روی تولید محتوای با کیفیت می باشد.

بهینه سازی موتور جستجو نیاز به زمان دارد تا بتواند باعث تولید ترافیک ارگانیک در سایت شما شود.

حال شاید بگویید که این پروسه زمان بر است و در نهایت سودرسانی سئو چیست؟

درست است که سئو سایت یک پروسه زمان بر است؛

اما، استفاده از بهترین روش ها و تلاش برای ایجاد کردن محتوای با کیفیت و مفید،

قطعا در انتها سود زیادی را برای شما ایجاد می کند. به این صورت که وقتی یک سایت، رنک یک در نتایج جستجو را بعد

از مدت زمان زیادی به دست می آورد، به همین راحتی ها شاهد افت رنک نخواهد بود

و اگر به درستی از تکنیک های سئو استفاده کند، ممکن است برای سال

تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی سئو چیست؟

یکی از سوالات رایج دیگر که می شنویم این است: آیا رسانه های اجتماعی بر روی سئو تاثیر دارند؟

این سوال، خیلی مهم است.

چند روش وجود دارد که فعالیت در رسانه های اجتماعی بر اساس آن ها می توانند

بر روی سئو و رتبه بندی شما در SERP ها تاثیر داشته باشند.

به صورت کلی، محتوای رسانه های اجتماعی شما باعث می شود که ترافیک بیشتری به وبسایت شما جذب شود.

با اشتراک گذاری لینک ها به صورت منظم

در وبسایت و ارائه لینک محتوای خودتان در رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و لینکدین،

باعث می شود که مشتریان احتمالی بیشتری را به سایت خودتان جذب کنید و محتوای خودتان را به افراد بیشتری ارائه کنید.

پروفایل های شرکت شما در رسانه های اجتماعی نیز می توانند در موتورهای جستجو رتبه بندی شود.

مثلا همین الان نام شرکت خودتان را در گوگل جستجو کنید.

آیا پروفایل رسانه های اجتماعی شما هم نمایش داده می شود؟

شرکت هایی که در رسانه های اجتماعی هم فعالیت دارند، معمولا از فیسبوک، توییتر، لینکدین و پروفایل های دیگر استفاده می کنند

تا این پروفایل ها همراه با وبسایت شرکت در نتایج جستجو نمایش داده شود.

بهترین روش برای رتبه بندی پروفایل های رسانه های اجتماعی،

فعالیت و مشارکت فعال با مخاطبین و دنبال کنندگان در رسانه های مختلف می باشد. البته هنوز ابتدای کار هستید؛

اما اگر بدانید که کارکرد ابزارهای سئو چیست، متوجه خواهید شد که بسیاری از این ابزارهای تحلیل سئو سایت،

پروفایل های شبکه های اجتماعی را هم به شما نشان می دهند. این یعنی شبکه های اجتماعی از طرق مختلف می توانند

به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کنند.

گاهی اوقات اعتبار اجتماعی شما هم بر روی رتبه بندی SERP ها تاثیر دارد.

این یعنی موتورهای جستجو تعداد دنبال کنندگان و میزان مشارکت آن ها نسبت

به پروفایل های رسانه های اجتماعی شما را برای رتبه بندی در نظر می گیرند.

سپس آن ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا رتبه بندی برند شما را در نتایج جستجو، مشخص کنند.

چرا سئو برای کسب و کار من مهم است؟

حالا که میدانید سئو چیست و اندکی در رابطه با نحوه کارکرد آن آگاهی دارید،

ممکن است با خودتان بگویید که سئو چرا باید برای من مهم باشد؟

مهم نیست که شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید یا کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است،

اما مشتریان هر روزه به دنبال برند های آنلاین مانند برند شما هستند.

یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به این مشتریان احتمالی، استفاده از موتورهای جستجو می باشد.

این طور در نظر بگیرید: وقتی می خواهید در رابطه با یک محصول یا یک سرویس

اطلاعات به دست بیاورید کجا را جستجو می کنید؟

اینترنت!

به همین دلیل مشتریان شما هم برای یافتن پاسخ سوالات و یا تحقیق در رابطه با محصولات یا سرویس های مختلف

از اینترنت و موتورهای جستجو استفاده می کنند. برای بیشتر مشتریان،

سفر خریدار با جستجو در موتور هایی مانند گوگل شروع می شود.

آن ها به دنبال عبارات یا کلمات کلیدی مطابق با نیازها و یا چالش های خودشان می گردند

و سپس به وبسایتی می روند که می تواند راهکار خوبی را به آن ها ارائه کند.

در صورتی که آن ها اول با کسب و کار شما رو به رو شوند، ممکن است صدها هزار دلار به درآمد شما اضافه شود.

با بهبود سئو، شما میتوانید

رتبه بندی خودتان در صفحه نتایج موتور جستجو را بهبود بخشید.

این موضوع باعث بهبود قابلیت رویت شما، افزایش احتمال جذب مشتریان و بهبود رتبه بندی شما می شود.

با استفاده از محتوای با کیفیت که بر روی کلمات و عبارات کلیدی مربوطه تمرکز دارد،

میتوانید در زمان نیاز مشتریان به آن ها کمک کرده و پاسخ سوالات و راهکار مشکلات آن ها را ارائه کنید.

بهینه سازی موتور جستجو برای کسب و کارهای کوچکی که میخواهند در بازار آنلاین رقابت کنند

اهمیت بسیار زیادی دارد. بیشتر کسب و کارهای کوچک بودجه های بازاریابی دیجیتال کمی دارند.

اگر چه ممکن است نتوانند با شرکت های بزرگ در زمینه تبلیغات رقابت کنند،

اما باز هم سئو می تواند تاثیر خوبی بر روی کار آن ها داشته باشد. هر شرکت،

فارغ از اندازه اش می تواند بهینه سازی موتور جستجو را تقویت کرده و رتبه بندی خودش را در SERP ها افزایش دهد.

فراتر از موتورهای جستجو بیاندیشید

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در رابطه با وبسایت شرکت خودتان در نظر داشته باشید،

این است که دیدگاه شما باید فراتر از موتورهای جستجو باشد. به بیان دیگر، شما باید به فکر کاربران انسانی باشید

که به وبسایت شما می آیند و از محتوای شما استفاده می کنند.

البته ممکن است در نگاه اول این موضوع کمی عجیب باشد،

اما این نگرش یکی از بهتری روش ها برای بهبود سئو و رتبه بندی در موتور جستجو می باشد.

مثلا شما میتوانید محتوایی را بنویسید که به صورت عالی برای موتور جستجو بهینه سازی شده است،

اما در صورتی که این محتوا برای انسان ها بی معنی باشد،

در این صورت هیچ فایده ای نصیب کسب و کار شما نمی شود. اصلا مهم نیست که چند مرتبه از یک کلمه کلیدی در پست

یا صفحه خودتان استفاده می کنید، در صورتی که محتوا به بازدید کنندگان شما کمکی نکند،

قطعا آن ها سایت شما را ترک کرده و دیگر به سایت شما باز نمی گردند.

شرکت شما

شرکت شما در زمان طراحی وبسایت باید انسان ها را در نظر داشته باشد نه موتور جستجو.

بازدید کنندگان باید بتوانند از دسکتاپ یا موبایل به راحتی از سایت شما استفاده کنند و در آن جابجا شوند.

هر چه یافتن اطلاعات مورد نیاز کاربران سخت تر باشد، احتمال این که سایت شما را ترک کرده و به سراغ سایت دیگری بروند،

بیشتر خواهد بود.

نگاهی دقیق تر به سئو (معرفی برخی از اصطلاحات)

خب امیدواریم تا اینجای کار به خوبی درک کرده باشید که سئو چیست

چراکه در این بخش بدون داشتن درک درستی از بیس سئو،

نمی توانید مفاهیم را درک کنید. همیشه سعی کنید در ابتدا پایه خوبی ایجاد کنید و بر روی آن،

ساختار مدنظر خود را بسازید. یادتان هست در مدرسه، بیان می شد که فلانی پایه ریاضی اش ضعیف است؟

این مسئله در مورد سئو سایت نیز کاملا صدق می کند. پس اگر هنوز نمی دانید سئو چیست،

برگردید و این مقاله را حتی برای چند مرتبه مطالعه کنید تا مشکلی در آینده برای شما به وجود نیاید؛

البته اگر می خواهید در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت خود را شروع کنید!

در ابتدای کار موتور جستجوی گوگل، درک مفهوم سئو کمی سخت بود؛

اما وب سایت های برتری که در این زمینه فعالیت داشتند،

عبارات و اصطلاحاتی را بیان کردند تا درک سئو برای همگان ملموس شود. یکی از کارهایی که این وب سایت،

از جمله Moz، انجام دادند، این بود که فعالیت های مرتبط با سئو را به چندین بخش دسته بندی کردند.

در ادامه این دسته بندی ها و نام گذاری ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

سئو کلاه سفید

سئو چیست

سئو کلاه سفید یکی از این عبارات بود. یادتان است که در بالاتر بیان کردیم

که سئو یعنی هماهنگی سازی سایت خود با الگوریتم رتبه بندی گوگل؟

خب باید بگوییم که برخی فعالیت ها وجود دارند که خارج از این چارچوب بوده و می توانند

رتبه وب سایت شما را افزایش دهند! در ادامه بیشتر در مورد این مسئله صحبت می کنیم

و فعلا کاری با این نوع فعالیت ها نداریم.

سئو کلاه سفید در واقع یعنی سئو خوب، سئو قانونی، سئو جوانمردانه یا هر اسمی که می خواهید

بر روی آن بگذارید. تمامی فعالیت هایی که در قالب سئو کلاه سفید شناخته می شوند،

مطابق با قوانین گوگل و الگوریتم آن هستند و هر وب سایتی که بهتر از سایت های دیگر،

این تطابق را به گوگل بفهماند، می تواند در رتبه های برتر نتایج جستجوی گوگل، رتبه بندی شود.

سئو کلاه سیاه

سئو چیست

دسته دیگری که برخی از فعالیت های سئو در آن قرار می گیرند، سئو کلاه سیاه می باشد.

کلاه سیاه شامل روش ها و تکنیک هایی است که هدف از انجام تمامی آن ها، دور زدن خزنده موتور جستجوست.

اگر از قدیم الایام اهل جستجو کردن در فضای وب بوده باشید، حتما برایتان پیش آمده که عبارتی را جستجو کنید

و وارد یکی از لینک های صفحه اصلی گوگل شوید؛ اما بعد از ورود، هیچ محتوا یا مطلب مرتبطی

که شما را به آنچه می خواستید برساند، ندیده اید!

سئو چیست

این مسئله یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه بود که طی آن کاربران مختلف

برای عبارت کلیدی های متعدد وارد یک صفحه می شدند

و آن صفحه رنک و ورودی کلی وب سایت را به شدت افزایش می داد.

اما امروزه دیگر چنین اقداماتی از سوی وبمسترها امکان پذیر نیست.

چراکه گوگل بروز رسانی های زیادی در الگوریتم رتبه بندی خود ایجاد کرده است

تا از بروز و به ثمر رسیدن تکنیک های کلاه سیاه، جلوگیری کند. ولی هنوز هم روش هایی وجود دارد

که برخی از وبمسترها از آن ها استفاده می کنند تا الگوریتم گوگل را دور زده و در بین رتبه های برتر قرار بگیرند.

اما دقت داشته باشید

سئو چیست

که اگر سایتی از این اصول استفاده کند و گوگل متوجه این قضیه بشود،

به طور کلی سایت را از میان نتایج جستجوی خود حذف خواهد کرد!

سئو کلاه سیاه دقیقا برخلاف کلاه سفید، در تلاش است تا فعالیت هایش بر اساس قوانین گوگل نباشد.

سئو داخلی یا همان On-page SEO

سئو چیست

احتمالا نام این نوع از بهینه سازی سایت را زیاد شنیده اید و تا حدودی با آن آشنایی دارید.

سئو داخلی شامل تمام چیزهایی می شود که کاربران شما آن ها را در سایت مشاهده می کنند.

بخش عمده آن را محتوای سایت تشکیل می دهد.

یعنی شما تمامی فاکتورهای داخلی سایت خود را برای موتور جستجو و کاربران بهینه سازی کنید.

سئو داخلی در صورتی در بهبود رتبه بندی سایت شما تاثیرگذار است که محتوای ساختاریافته، یونیک،

باکیفیت و خاص را به مخاطبین ارائه کند.

محتوایی می تواند رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیرد که بهترین پاسخ را برای مشکل کاربران ارائه کرده باشد.

بنابراین فهمیدیم که مهم ترین بخش در سئو داخلی این است که اطمینان حاصل کنید

که محتوای شما باکیفیت و فوق العاده است. اما این به تنهایی کافی نیست و یکسری فاکتور مهم دیگر وجود دارند

که باید رعایت شوند. اگر علاقه مند هستید بیشتر در این زمینه اطلاعات به دست بیاورید،

سئو خارجی یا همان Off-page SEO

سئو چیست

ارائه یک تعریف دقیق برای سئو خارجی شاید کمی دشوارتر از سئو داخلی باشد. اما به طور خلاصه و جامع،

سئو خارجی را می توان به صورت زیر تعریف نمود:

سئو خارجی سایت شامل تمامی فعالیت هایی است که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است

و هدف از آن ها ارتقا رتبه و اعتبار وب سایت مدنظر می باشد.

اولین و مهم ترین بخش از سئو خارجی وب سایت، لینک سازی است. همیشه به خاطر داشته باشید

که لینک سازی یکی از بزرگترین بخش های سئو سایت به شمار می رود و همواره به آن نیاز خواهید داشت.

برخی از کارشناسان سئو سایت، لینک سازی را سخت ترین کاری که در زمینه بهینه سازی سایت وجود دارند، می دانند.

این مسئله خیلی مهمی است…

سئو چیست

لینک گرفتن از وب سایت هایی که اعتبار خوبی نزد گوگل دارند،

می توانند در رتبه بندی صفحات سایت شما تاثیر بسزایی بذارد. دقت داشته باشید

که هیچ زمان نمی توان تاثیری که یک لینک بر روی وب سایت می گذارد را اندازه گیری کرد.

طبیعی است که کسب لینک از وب سایت های معتبر، کار آسانی نیست.

شبکه های اجتماعی یکی دیگر از سیگنال های تاثیرگذار خارجی هستند که رتبه سایت شما را بهبود خواهند داد.

اگر کاربران در شبکه های اجتماعی مختلف مثل فیسبوک، توییتر و … در مورد وب سایت شما صحبت کنند

و شما در آنجا نیز به عنوان یک برند شناخته شده حضور داشته باشید، این مسئله به طور غیرمستقیم می تواند

به افزایش اعتبار شما در گوگل کمک کند. علاوه بر این ها، شما می توانید طرفداران خود در شبکه های اجتماعی را به وب سایت

خود دعوت کرده و از این طریق ورودی خوبی به دست بیاورید.

تا اینجای کار فهمدید که سئو چیست و زیرشاخه های کلاه سفید، کلاه سیاه، داخلی و خارجی آن چه تعاریفی دارند.

دو بخش مهم دیگر می ماند به نام های سئو فنی و سئو محلی که هر سئوکاری باید آن ها را به خوبی بشناسد.

سئو فنی (Technical SEO)

سئو چیست

قبل از اینکه بخواهیم یک وب سایت را بهینه سازی کنیم، باید بیس و اساس آن را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنیم

که مشکلی در آن وجود نداشته باشد. اگر از همین ابتدای کار مشکل اساسی در یک وب سایت وجود داشته باشد،

اکثر اقدامات بعدی شما که به جهت بهبود رتبه سایتتان است بی ثمر خواهد بود.

به این پروسه که طی آن مشکلات فنی سایت مورد تحلیل قرار گرفته و مرتفع می شوند،

سئو تکنیکال یا فنی می گویند.

فشرده سازی کدها، بهبود سرعت سایت، امنیت، وضعیت صفحات 404 و ریدایرکت ها، بررسی وضعیت تگ ها و …

از جمله اقداماتی هستند که در سئو فنی باید انجام شوند.

طبعا انجام برخی اقدامات سئو فنی نیازمند دانش کدنویسی است.

به همین دلیل معمولا سئوکارانی که مهارتی در این زمینه ندارند،

مشکلات شناسایی شده را به توسعه دهنده وب سایتشان انتقال می دهند

و از او می خواهند تا این مشکلات را مرتفع کند. بعد از آن، مسیر بهینه سازی سایت هموار شده است

و شما به راحتی می توانید به دیگر بخش های سئو سایت بپردازید و بهترین نتیجه را بگیرید.

آموزش وردپرس
اموزش ووکامرس
ویکی پدیا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید