فرآیند افزایش رتبه وب سایت
بررسی وب سایت و تهیه چک لیستی از کارها در مورد چگونگی افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو با استفاده از تکنیک های سئو
آموزش سئو
آموزش سئو یکی از خدماتی است که توسط سئوکار ارائه می شود. از کلیه افرادی که علاقمند به آموزش سئو هستند می توانند در دوره های آموزش سئو ثبت نام نمایند.
بهینه سازی سایت
سئو سایت جهت رسیدن به جایگاه های بالا در موتورهای جستجو است. سئو سایت با هدف افزایش تعداد بازدید کنندگان توسط کارشناسان با تجربه انجام می شود
طراحی با اصول سئو سایت
طراحی با اصول سئو سایت در حوزه های کسب و کار مختلف با استفاده از تکنولوژی های جدید با در نظر گرفتن کردن فاکتورهای مهم سئو در طراحی سایت
مشاوره رایگان سئو سایت
ارائه مشاوره حرفه ای و تصمیم سازی در زمینه بهینه سازی سایت و طراحی وب سایت توسط متخصصین با تجربه با هدف توسعه کسب و کارهای مختلف
پشتیبانی سئو سایت
پاسخگویی سریع به پرسش های مشتریان در زمینه بهینه سازی سایت از طریق کانال های ارتباطی مختلف و خدمات پشتیباتی وب سایت و سئو
سئو یا بهینه سازی سایت
به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینکهای ورودی به سایت شما از سایتهای دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.
مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو
مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.
نتایج سئو با وب30
افزایش سرعت بارگذاری (لود) صفحات سایت
به یاد داشته باشید که سرعت صفحه، اندازه گیری میزان بارگذاری محتوا در صفحه شما است.یکی از معیار های بسیار مهم برای کاربران و گوگل می باشد.شما می توانید سرعت لود صفحات سایت خود را با ابزار gtmetrix ارزیابی کنید.
افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت از طریق موتورهای جستجو
افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما شامل
خدمات سئو on-page و off-page
افزایش بازدید مقالات
ساخت landing page یا صفحات فرود
کلمات کلیدی Long Tail Target
وبلاگ ها
و…..
افزایش زمان حضور کاربر در سایت و ارتباط بیشتر کاربران با آن
افزایش زمان حضور کاربر در سایت و ارتباط بیشتر کاربران با آن از طریق ارسال دیدگاه یا اشتراک گذاری فیلم و ..
افزایش نرخ CTR بر اساس اطلاعات درج شده در گوگل وبمستر
به تعداد دفعات نمایش صفحه سایت شما تقسیم بر تعداد کلیک آن صفحه CTR می گویند
بهینه سازی سایت مطابق با الگوریتمهای به روز گوگل
بهینه سازی سایت مطابق جدید ترین الگوریتم های گوگل:
1.بهینه سازی الگوریتم پاندا
2. بهینه سازی الگوریتم پنگوئن
3. بهینه سازی الگوریتم کبوتر
4. بهینه سازی الگوریتم دزدان دریایی
5. بهینه سازی الگوریتم گورخر google zebra
6.بهینه سازی الگوریتم freshness
7. بهینه سازی الگوریتم rank brain
8. بهینه سازی الگوریتم کافئین
فاکتور های اصلی سئو و بهینه سازی سایت
Hummingbird
مرغ مگس خوار (اطلاعات با کیفیت)
Google Panda
الگوریتم پاندا (محتوای با کیفیت)
Black Hat
سئو کلاه سیاه
penguin
الگوریتم پنگوئن (لینک با کیفیت)
Local Searcher
الگوریتم کبوتر (سئو محلی)
White Hat
سئو کلاه سفید
چرا خدمات سئو و بهینه سازی سایت با وب30
خدمات سئو و بهینه سازی سایت چیست؟
خدمات سئو شامل اقداماتی که در راستای بهبود جایگاه سایت شما در نتایج جستجو گوگل انجام میشود را خدمات سئو می نامیم. به طور کلی میتوان خدمات سئو سایت را به 5 دسته اصلی تقسیم نمود.
1. سئو تکنیکال و ارگانیک
2. بازاریابی محتوا
3. لینک سازی داخلی
4. لینک سازی خارجی
5. لوکال سئو (سئو محلی)
و مرحلهی آخر آنالیز و مشاوره
فرآیند انجام یک پروژه سئو و بهینه سازی معمولا با بهینه سازی ساختار کدنویسی قالب و اعمال استانداردهای سئو در سایت آغاز میشود. پس از آن فرایند بازاریابی محتوایی و تولید محتوا سئو شده آغاز شده و فرآیند ایندکس و کسب جایگاه در نتایج جستجو گوگل شروع میشود. با گذشت چند ماه از فعالیت یک سایت، میتوان با به کارگیری تکنیک های لینک سازی داخلی و خارجی جایگاه آن را در نتایج جستجو گوگل بهبود بخشید.
خدمات سئو و بهینه سازی حرفه ای ما کلید موفقیت سایت شما
بهینه سازی یا خدمات سئو مهمترین بخش دیجیتال مارکتینگ است که می تواند کسب و کارهای آنلاین را رونق دهد.اگر شما هم دارای یک کسب و کار مبتنی بر اینترنت باشید،مسلما به دنبال راهی برای افزایش فروش،ترافیک و گردش مالی خود هستیدمطمئنا تبلیغات بسیار زیادی را در رابطه با خدمات سئو مشاهده کرده و شاید هم از خودتان پرسیده باشید که این خدمات چه سودی برایتان خواهند داشت؟!
خب، پاسخ این پرسش بسیار ساده است! شما بدون دریافت خدمات سئو و بهینه سازی سایت و بهرهگیری از کمک کارشناس سئو شانس بسیار کمی در بازار رقابتی آنلاین خواهید داشت. در صورت پیاده سازی خدمات سئو حرفه ای، وبسایت شما در رتبه های صفحه اول جستجوی گوگل قرار گرفته و فروش محصولاتتان به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت! اما صبر کنید، این تنها مزیت خدمات سئو برای شما نیست. با ما همراه باشید تا با معرفی خدمات سئو همیار توسعه از اهمیت سئو و بهینه سازی سایت برای کسب و کار اینترنتیتان مطلع شده و بهترین روشهای اعمال آن بر کسب و کارهای مختلف را از نزدیک بشناسیم.
کسب و کارتان را با خدمات سئو متحول کنید
این روز ها به دلیل افزایش وب سایت های ارائه دهنده خدمات سئو، یافتن گزینه ای مناسب و حرفه ای به امری نسباتا دشوار مبدل شده و نگرانی هایی رو برای مدیرانی که به دنبال بهترین متخصصان سئو هستند به وجود آورده است.اما همیار توسعه، با گرداوری تیمی مجرب و متخصص درزمینه ارائه خدمات سئو قادر به رفع تمام نیازهای مشتریان خود بوده و با تضمین کیفیت خدمات خود، علاوه بر کاهش این نگرانی ها آماده همکاری حرفه ای با وب سایت و کسب و کار آنلاین شما به شکلی مستمر نیز می باشد.
چطور در صفحه اول گوگل رتبه کسب کنیم؟
طراحی سایت مهم بوده ولی یکی از اهداف اصلی در کلیه مراحل بهینه سازی و خدمات سئو، کسب رتبه در صفحه اول در جستجوهای گوگل بوده و لذا محور قالب تلاشهای تیم همیار توسعه نیز بر همین هدف استوار است. ما با اعمال بهروزترین اصول و قوانین گوگل سئو و بهینه سازی روی وبسایت و محتوا، فرآیند رتبهبندی گوگل را به شکلی صحیح بکار گرفته و جایگاه مناسبی را از میان رقیبانتان برای شما بدست خواهیم آورد! فراموش نکنید که داشتن در صفحه اول جستجوی گوگل امر بسیار مهمی بوده و قادر به ایجاد تحولی چشمگیر در بازده کسب و کارتان خواهد بود.
امروزه ۸۰ الی ۹۰٪ کاربران اینترنت، از جستجوی گوگل برای یافتن فروشگاهها و موسسات ارائه دهنده خدمات بهره میگیرند و همین مسئله به معنای وجود پتانسیلی عظیم از مشتریان بالقوه در این موتور جستجو میباشد. به خاطر داشته باشید که هدف قرار دادن و جذب چنین حجمی از مشتریان، دستاورد بزرگی است که تنها از طریق سئو امکان پذیر است! بنابراین وبسایت خود را به دستان مطمئن همیار توسعه بسپارید تا با ارائه خدمات سئو به شکلی حرفهای و اعمال موارد زیر، کسب و کارتان را رونق ببخشیم.
سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
بیشتر روش های بازاریابی آنلاین مانند تبلیغات و ایمیل مارکتینگ تا زمانی که از آنها به صورت مستمر استفاده میکنید ارزشمند هستند و به محض متوقف کردن فعالیت های خود با افت شدید یا از دست رفتن آن مجرای بازاریابی مواجه میشویم ولی بازاریابی محتوایی و سئو برای کسب و کار شما ارزش افزوده ای پایدار ایجاد میکنند که حتی پس از متوقف کردن فعالیت های خود تا مدت ها برای شما سودآور خواهند بود.
موفقیت در سئو نیازمند زمان و تلاش بسیار است ولی دست یابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت و تا مدت ها به یکی از مهمترین مجراهای بازاریابی شما تبدیل خواهد شد. برای رسیدن به این نقطه باید استانداردها و اصول سئو در تولید محتوا را به درستی بشناسیم، در ادامه مهمترین فعالیت هایی که برای موفقیت در سئو باید انجام دهیم را با هم مرور خواهیم کرد.
چرا سئو سایت برای ما مهم است؟
- در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام میشود.
- 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند.
- به طور متوسط 41 درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ در فضای آنلاین خرج میشود.
- 46 درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند.
- نرخ تبدیل به مشتری و هزینه سئو در مقایسه با همه روش های دیگر پایین تر است.
93 درصد از تجربه های خرید آنلاین با یک جستجو ساده در اینترنت آغاز میشوند
75 درصد از جستجو های انجام شده در صفحه اول نتایج پایان یافته و به صفحه ی دوم مراجعه نمیکنند.
70 درصد از کاربران تبلیغات گوگل در صفحه نتایج را جددی نمیگیرند و فقط بر روی نتایج اصلی کلیک میکنند.
بهترین روش برای یادگیری و اجرای سئو چیست؟
مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد. ویدئو زیر ارائه مهندس امین اسماعیلی در سیزدهمین دورهمی کندو است که فرآیند یادگیری سئو از داده تا دانایی را به خوبی تشریح کرده است. در این ویدئو تعاریف متخصصین سئو از این مفهوم به عنوان اطلاعات اولیه به کار گرفته شده است.
با یک نگاهِ جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند. ولی اگر همانطور که در ویدئوی بالا مطرح شد، کمی دقیق تر نگاه کنیم میتوان این موارد را در 5 دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از سئو تکنیکال، استراتژی، تولید محتوا، لینک سازی و آنالیز و برنامه ریزی.
سئو تکنیکال
به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است. گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت.
سئو تکنیکال
درک صحیح ربات های گوگل از ساختار و بهبود تجربه کاربر هنگام مراجعه به سایت
مواردی شامل رعایت استانداردهای HTML هنگام کدنویسی، بهینه سازی سایت برای موبایل، افزایش سرعت صفحات، نشانه گذاری استاندارد (Schema) و … را میتوان از مهمترین فاکتورهای سئو تکنیکال دانست که در کارگاه آموزش سئو تکنیکال
بخش های مهمی از آن بررسی و آموزش داده میشود.
استراتژی سئو
استراتژی سئو
شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند, آنالیز رقبا و تدوین استراتژی محتوا
برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود. استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد. براساس موضوعات هدف خود و ادبیات کاربران عبارات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم و با توجه به وضعیت رقبای خود و نقاط ظعف و قوت آنها یک برنامه ی اجرایی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر میگریم.
تولید محتوا
پس از آنکه صفحات شما در دسترس گوگل قرار گرفت، محتوای آن بررسی شده و موضوع صفحه تعیین میگردد. نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نیازمند شناخت دقیق از الگوریتم های گوگل برای بررسی و درک آن است. سایت های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ها موفقیتی در سئو کسب نمیکنند.
رعایت استانداردهای نگارشی، توجه به مفهوم کلیدی به جای کلمه کلیدی، استفاده از عبارات هم خانواده و توصیفی، استفاده صحیح از تگ های هدینگ و پاسخ گویی به سوالات کاربران از مواردی هستند که هنگام تهیه محتوا باید به آن توجه کنیم. کارگاه استراتژی سئو و آموزش تولید محتوا دقیقا با همین هدف طراحی شده است.
لینک سازی
کیفیت محتوا و ساختار استاندارد موجب میشود که گوگل محتوای شما را به درستی درک کند، در بسیاری از پروژه های سئو میزان رقابت بالا نیست و رعایت همین نکات برای رسیدن به رتبه یک گوگل کفایت میکند ولی اگر این نکات توسط همه رعایت شد کدام یک مستحق جایگاه بهتر است؟
لینک سازی به دو بخش اصلی داخلی و خارجی تقسیم میشود. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی
به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم.
آنالیز و برنامه ریزی
در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم. آنالیز و برنامه ریزی مرز جدایی میان دانش و دانایی است، در این مرحله تجربه به کمک دانش آمده و چشم اندازهای جدیدی را پیش روی ما ایجاد میکند.
اطلاعاتی که از آنالیز فعالیت های خود به دست می آوریم به ما کمک میکند که این فرآیند را از ابتدا بازبینی کرده و هدف گذاری های خود را اصلاح کنیم. در نهایت میتوان گفت سئو یک چرخه بی پایان از این 5 مرحله است و ما همیشه در حال بهبود فرآیندهای هدف گذاری و اجرایی خود هستیم.
در باره ی سئو بیشتر بدانید
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:
سئو (بهينهسازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتورهاي جستجو با روشهاي غير اخلاقي نيست. آنها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايتها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبهبندي بالا، ايجاد شدهاند.
سئو را ميتوان مجموعهاي از روشها براي تغيير استراتژيک وب سايتها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، ميپردازد.
سئو فرآيند سادهاي نيست که به راحتي پيادهسازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينهاي و صبر است. موتورهاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتمهاي رتبهبندي خود غير قابل پيشبيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.
سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.
الگوريتم رتبهبندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبهبندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو ميبايست مهمترين اين معيارها را جهت پيادهسازي موفق سئو بدانند.
اوايل شروع سئو
در اوايل سال 1990 اولين موتورهاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوبترين آنها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه ميکردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام ميشد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.
با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديدتري ظاهر ميشدند که از الگوريتمهاي رتبهبندي پيچيدهتري استفاده ميکردند. اين الگوريتمها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسبهاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايتها استفاده ميکردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايتها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبهبندي صفحات توسط موتورهاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راههايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روشهاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.
يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعهدهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روشهاي غير اخلاقي سئو استفاده ميکردند. اين مقاله توضيح ميدهد که چگونه توسعهدهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، بارگذاري ميکنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش ميدهند.
همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبهبندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روشهاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتمهاي موتورهاي جستجو پيچيدهتر شدهاند و خيلي سخت است که مهندسين بهينهسازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.
اهداف سئو چیست ؟
هدف سئو کمک به وب سايتها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرسوجوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا ميکند و موتور جستجو قابل اعتماد ميشود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان ميدهد.
بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبهبندي سايتها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پيادهسازي روشهاي خود شد. زمان، بزرگترين سرمايهگذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.
بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار ميگيرند، سئو هفتهها يا ماهها طول ميکشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينهسازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبهبندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايتها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليکها را شامل ميشود، قرار گيرند.
اين جاي تعجب نيست که وب سايتها با محصولات و خدماتي که بفروش ميرسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي “بيمه خودکار” 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص ميدهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص ميدهد. اين مسئله براي خيلي از سايتها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه ميشود.
يک مطالعه ديگر نشان ميدهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص ميکند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک ميکنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک ميکنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکتها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.
بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:
- در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
- باعث ایجاد برند می شود.
- باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
- باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
- باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
- بهترین ابزار برای تبلیغات است.
سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)
سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط ميشود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري ميکنيد مربوط به SEO On Page ميشود. اين روش پايه تمام تلاشهاي بهينهسازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مينماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.
سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)
بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام ميشد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام ميشود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که ميتواند در بدست آوردن رتبهبندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايتهاي ديگر به سايت شما اشاره ميکنند) متمرکز ميشود سپس با استفاده از روشهايي که در خارج از وب سايت انجام ميشود به بهينهسازي موتور جستجو ميپردازد.
SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره ميشود.
مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو
در زیر به برخی از مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:
پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای توسعه وب سایت های بزرگ
در این پژوهش محقق معتقد است که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین روش برای معرفی وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر اساس 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:
- بهبود ساختار سایت
- استراتژی کلمات کلیدی
- استراتژی URL
- بهینه سازی کد
- پردازش کردن متن
- بهینه سازی لینک های ورودی
- استراتژی نام دامنه و هاست
آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو
این پژوهش استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را بررسی و توضیح داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:
- اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
- اضافه کردن URL به نقشه سایت
- اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
- استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl
بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت
در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:
- شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.
- وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند
- جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند.
محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند.
بهینه سازی موتور جستجو: مفاهیم آنالیز فنی
در این تحقیق بر اساس یکسری مقالات، مطالعات و راهنمایی ها برخی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده است. محقیق معتقد هستند بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که هیچ وقت تمام نمی شود و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود دارد ولی پیاده سازی همه آنها مشکل است. :
تکنیک هایی که در این تحقیق برای بهینه سازی عنوان شده است عبارتند از:
- افزایش لینک های خارجی
- تغییر اسم فایل ها
- لینک یک طرفه
- کلمات کلیدی
- استفاده از Meta Tag
- استفاده صحیح از عنوان
- استفاده از robots.txt
- بهینه سازی محتوا
راهنمای صفر تا صد سئو برای مبتدیان
اگر علاقه شما به یادگیری سئو به حدی باشد که موجب فراتر رفتن شما شده و شما را ترغیب به اجرا و تست مفاهیم آن کند، در این صورت است که حداکثر بهره را از این مطلب دریافت خواهید کرد.
این راهنما به گونه ای طراحی شده است که از تمام جنبه ها به سئو نگاه می کند. این جنبه ها شامل یافتن کلمات و عباراتی (کلمات کلیدی) در جهت ایجاد ترافیک برای سایت شما، مورد پسند کردن وب سایت از دید موتورهای جستجو و لینک سازی و بازاریابی برای وب سایت می شود.
دنیای سئو و بهینه سازی وب سایت ها پیچیده بوده و دائما در حال تغییر است، اما شما می توانید به راحتی مبانی آن را درک کنید. حتی داشتن کمی اطلاعات در این زمینه می تواند تفاوت بزرگی در نتیجه کار ایجاد نماید. آموزش های سئو رایگان زیادی در وب همانند این صفحه وجود دارند که می توانید از آنها بهره ببرید.
از این اطلاعات استفاده کرده و با ترکیب آن ها و تمرین در سئو به مسیر خود در راه رسیدن به موفقیت ادامه دهید.
چه اطلاعاتی از این راهنما کسب خواهید کرد؟
آیا تاکنون اصطلاح سلسله مراتب نیازهای مزلو را شنیده اید؟ مزلو تئوری روان شناسیست که به اولویت بندی مهمترین نیازهای انسان مانند هوا، آب و امنیت نسبت به دیگر نیازهای ثانویه او مانند عزت نفس و تعلق اجتماعی می پردازد. طبق این تئوری بدون رفع نیازهای پایین هرم، نمی توان به نیازهای بالا دستی دست یافت. به عنوان مثال عشق بدون دسترسی به غذا معنایی ندارد!
ما از این تئوری برای یادگیری سئو استفاده کرده و مراحل مختلف آن را اولویت بندی کرده ایم:
- دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت تا آنها بتوانند محتوای وب سایت را ایندکس کنند
- محتوای خوبی که به پرسش کاربران پاسخ دهد
- کلمات کلیدی بهینه شده ای که موجب جذب کاربران و موتورهای جستجو شود
- تجربه کاربری فوق العاده ای که شامل سرعت بالای سایت، راحتی کار با آن و رابط کاربری مناسبی باشد
- محتوای ارزشمندی که پتانسیل اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، کسب لینک و نقل قول را داشته باشد
- عنوان صفحه، یو آر ال و توضیحاتی که موجب کسب نرخ کلیک بالاتری از نتایج جستجو شود
- نشانه گذاری (اسکیما مارک آپ) که موجب تفاوت در نوع نمایش وب سایت شما با دیگران در نتایج جستجو شود
ما قصد داریم که در این راهنما، مرحله به مرحله به توضیح دقیق این موضوعات بپردازیم.
قسمت اول: سئو چیست؟
در این قسمت به توضیح اینکه سئو چیست، چرا از اهمیت زیادی قائل است و به ارائه تمام نیازهای شما در یادگیری صحیح مبانی سئو پرداخته ایم.
قسمت دوم: موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ پایش، ایندکس و رتبه بندی
اگر موتورهای جستجو قادر به یافتن شما نباشند، مابقی کارهای شما از اهمیتی برخوردار نخواهد بود. این قسمت به شما نشان خواهد داد که ربات های موتورهای جستجو چگونه به پایش اینترنت پرداخته و محتوای وب سایت شما را چطور در ایندکس خود ذخیره سازی می کنند.
قسمت سوم: جستجوی کلمات کلیدی
تمام تلاش های ما در ابتدا کاربران را هدف می گیرد، چرا که موتورهای جستجو به این رویکرد پاداش خوبی می دهند. در این قسمت به نحوه یافتن کلمات کلیدی و روش هایی برای درک نیازهای کاربران پرداخته ایم.
قسمت چهارم: سئو داخلی
این قسمت نسبتا سنگین تر محسوب می شود. این بخش درباره موضوعاتی از قبیل طراحی بهینه وب سایت، تجربه کاربری، معماری اطلاعات و معرفی تمام راهکارهاییست که با پیکربندی صحیح آنها به حداکثر نمایش وب سایت در نتایج جستجو نزدیک تر خواهید شد.
قسمت پنجم: سئو تکنیکال
با پیاده سازی طراحی رسپانسیو سایت، دستورالعمل های ربات ها و دیگر اجزای فنی مانند اسکیما مارک آپ و متا تگ ها، می توانید به گوگل و ربات های آن اعلام کنید که محتوای وب سایت شما درباره چیست. این راهکارها کمک زیادی به کسب رتبه بهتر می کند.
قسمت ششم: لینک سازی و کسب اعتبار
پس از انجام صحیح همه این کار ها وقت آنست که حضور خود در نتایج جستجو را با کسب لینک از سایر وب سایت ها ارتقا دهید.
قسمت هفتم: ارزیابی، اولویت بندی و مدیریت سئو
بخش ضروری هر استراتژی سئو اینست که بدانید چه چیزی کار کرده و چه چیزی کار نمی کند. در نتیجه بایستی به تصحیح رویکردهای خود در این فرایند بپردازید.
چقدر از این راهنما را بایست مطالعه کنم؟
اگر شما نسبت به کسب ترافیک از نتایج جستجو بسیار جدی بوده و در عین حال با سئو آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم که این راهنما را به ترتیب از اول تا آخر مطالعه کنید. ما تلاش زیادی کرده ایم که درک مطالب این راهنما تا حد امکان برای شما آسان باشد. دقت داشته باشید که یادگیری مبانی سئو، قدمی حیاتی در رسیدن به اهداف بزرگ شما در حیطه فضای وب است.
با سرعتی پیش بروید که مطابق با ظرفیت یادگیری شماست. حتما منابع مختلفی که در این مطلب به آن اشاره می شود را ذخیره کنید (یا در مرورگر خود بوکمارک کنید). مطالعه این منابع به طور یقین ارزشمند خواهد بود.
آیا هیجان زده شده اید؟ بایدم این طور باشد. بازاریابی از طریق موتورهای جستجو حیطه جذابیست و می تواند در عین حال بسیار گرم کننده باشد. اگر پس از مطالعه هر محتوا دچار سردرگرمی شدید، به هیچ وجه ترسی به خود راه ندهید. در انتهای هر مطلب بخشی برای کامنت گذاری و پرسش های شما وجود دارد.
شما می توانید سوالات خود را در خورد هر بخش از طریق این فرم ها مطرح نموده و منتظر بمانید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.
سئو
سئو چیست
سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
Search Console Help
، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینکهای ورودی به سایت شما از سایتهای دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.
مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.
ولی سئو به همین جا ختم نمیشو
مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال اخیر سیاستهای گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایتها همسو شده است.
ویدئوی آموزش سئو چیست
در این ویدیو با چند مثال ساده می آموزیم که سئو چیست و چرا باید به این مفهوم توجه ویژه ای داشته باشیم.
تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟
الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.
علاوه براین زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود تا زمانیکه مجدد همان عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل جستجو میکند Dwell Time نامیده میشود. اگر دوست دارید بدانید تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست پیشنهاد میکنیم مقاله RankBrain چیست را مطالعه کنید.
آکادمی وب30 با برگزار دوره های حضوری در زمینه دوره آموزش سئو، آموزش گوگل وبسمتر و آموزش سئو کلاه خاکستری به شما کمک میکند که مجموعه ای ارزشمند از دانش و تجربه را در زمانی کوتاه کسب کرده و جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود دهید.
اهمیت سئو در چیست
اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از اینرو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.
کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.
چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟
گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیتهایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.
ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به بخش آموزش سئو در سایت مراجعه نمایید.
مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟
سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و مستمر است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:
1- سئو تکنیکال
استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.
2- بازاریابی محتوا
فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.
3- لینک سازی هدفمند
رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.
بهترین روش برای یادگیری سئو چیست؟
فرآیند آموزش سئو کمی پیچیده و زمانبر است. معمولا شما زمانیکه به دنبال نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه میشوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه میکند. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش های بیشتری باشید.
مطالعه مقالات آموزشی ارزشمند و مفید است ولی یک ایراد اساسی دارد. بعد از مدتی ذهن شما را دچار تناقض و پراکندگی خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد میکنیم پس از آنکه آشنایی اولیه با مفاهیم سئو کسب کردید به سراغ منابع جامع یا کتاب های آموزش سئو باشید. بهترین مسیر برای یادگیری سئو به شرح زیر است:
1- مطالعه یک کتاب پایه
کتاب های اینترنتی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش میدهند. این کتاب ها به شما کمک میکنند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را بیاموزید.
2- مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئو تخصصی
پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب میکنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.
3- شرکت در دوره های آموزشی سئو
زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیک های کاربردی زیادی را بیاموزید.
این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است که فرآیند یادگیری را در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملا حرفه ای به پایان برسانید.
سوالات متداول سئو
در این بخش به سوالاتی که عموما در مورد سئو پرسیده میشود و دغدغه افراد در زمان آشنایی با این حوزه است پاسخ داده ایم:
1- برای رسیدن به رتبه 1 گوگل چقدر زمان لازم است؟
پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد.
2- قیمت خدمات سئو چقدر است؟
سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود.
قدم اول آنالیز دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز است که بر همین اساس میتوان تخمین درستی از قیمت ارائه نمود.
3- چه تضمینی برای رسیدن به رتبه 1 گوگل دارید؟
یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست. در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است.
ابزارهای سئو (SEO Tools)
انواع سئو سایت
سئو دارای انواعیست و اگر قصد بهینه سازی وبسایت خود را دارید بهتر است با انواع سئو آشنا باشید. سپس می توانید نیازهای خود در هر یک از انواع سئو را یافته و از آنها استفاده کنید. دقت داشته باشید که حتی اگر بخواهید سئو سایت را برون سپاری نیز کنید، بهتر است با اصول آن آشنا باشید تا در تصمیم گیری ها هوشمندانه تر رفتار کنید.
از نظر فنی دو نوع سئو داخلی و سئو خارجی وجود دارد. هر یک از آنها با دیگری متفاوتند و همینطور دارای اهمیت یکسانی برای موتورهای جستجو هستند. این دو مورد در عین تفاوت به یکدیگر وابسته نیز هستند و در صورت عدم رعایت نکات در هر کدام از آنها، در نتیجه کلی کار با شکست رو به رو می شوید.
سئو داخلی
منظور از سئو داخلی رعایت پارامترهاییست که در ارائه محتوای سایت به موتورهای جستجو نقش دارند. این مورد به طور کلی به محتوا و طراحی سایت وابسته است. سئو داخلی سایت موجب نمایش صحیح سایت در نتایج جستجو و کسب رتبه در کلمات کلیدی مشخص با هر مطلب می گردد. سئو داخلی را میتوان با ویرایش محتوا و همینطور اعمال تغییرات در کدهای صفحه ارتقا داد.
سئو خارجی
منظور از سئو خارجی، اعتبار سایت شما در اینترنت است که بر روی رتبه سایت بسیار تاثیر گذار است. سئو خارجی به نحوه توصیف سایر سایت ها از شما وابسته است. این مورد خیلی تحت تاثیر محتوا نیست و ارتقا آن کمی زمان می برد.
اگر از دید تکنیک های سئو بخواهیم آن را دسته بندی کنیم، سئو به سه دسته زیر تقسیم می شود:
ئو کلاه سیاه بر پایه تولید محتوای با کیفیت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در آن است. این نوع سئو بهترین روش بازاریابی آنلاین برای کسب رتبه های بالای گوگل و جذب کاربران می باشد. با این حال کسب نتیجه در سئو کلاه سفید کمی زمانبر است، اما معمولا به نتیجه میرسد. کاربران سایت هایی را که از این طریق به نتایج بالای گوگل می رسند دوست دارند و از کیفیت محتوای آن ها راضی هستند.